Lehevaatamisi kokku

Esimene kuu Hollandis.Kool.

Head kooliteed kõigile, kes veel koolis peavad käima!
Minu kool algas samal ajalgi kui eestlastelgi. (Lõuna hollandlastel algas juba augusti keskel, aga põhjas septembrist alles.)Kuna mu klass läks kohe peale esimest koolipäeva campima, siis oli mul ISK tunnid (ISK on mõeldud kõigile neile õpilastele, kes ei oska hollandi keelt, kes on tulnud kusagilt mujalt maailmast). Ma mõtlesin, et ISKs on lihtne suhelda ja sõpru saada, kuna meid kõiki seob see, et me pole hollandlased- aga tegelikult osutus väga raskeks suhelda nendega, kuna inglise keelt rääkis vaid üks poiss ja õpetaja. ISK klassis on meid 20 ja kõik peale minu, ühe tüdruku Poolast ja ühe poiss Afganistaanist on pärit Süüriast. Enamus on juba Hollandis olnud 2 või 3 aastat, nii et nad kõik saavad aru ja räägivad sujuvalt hollandi keelt. Kõik ISKkad on väga lahedad ja abivalmid, kuigi me ei räägi ühist keelt VeeL, siis käte-jalgade ja google translatega sai kõik jutud selgeks tehtud :).


Natuke hollandi koolist:

  • Vahetunde peale igat tundi meil pole. Meil on vaid 2 vahetundi terve koolipäeva peal 10.45-11.10 ja 12.50-13.20.
  • Oma söök tuleb kooli kaasa võtta.
  • Vahetusjalanõusid pole vaja, aga ma ei ole imestunud ka selle üle, sest nad ei võta isegi koju jõudes oma tossusid jalast (ma olen ainuke oma peres, kes välisukse juures oma tossud alati ära võtab harjumusest haha).
  • Iga aasta antakse neile 'õppetundide' arv (nt. 40h), mis tuleb peale tundide istuda spetsiaalses klassis ja teha kodutööd vm ja aasta lõpuks peavad kõigil need tunnid tehtud olema.
  • Kõigil on oma lockerid.
  • Mu tunniplaanis on väga palju vabasid auke..
  • Oma terve klassiga olen ma koos vist vaid inglise keeles, ülejäänud aja on klass jagatud mitmeks rühmaks, nt. osadel on keemia ja teistel füüsika või siis matemaatikas on meid jagatud A, B ja C-rühmaks. A matemaatika on kõige lihtsam ja C kõige raskem. Ma olen B-s.
  • Neil on tund NLT, mis tähendab kombinatsiooni keemiast, füüsikast, bioloogiast ja matemaatikast. Ma olen arusaanud, et selles tunnis me palju ei tee hahha. Õpetaja lihtsalt istub oma arvutis.
  • Klassiruumides on virtuaalsed tahvlid.
  • Koolis on eraldi töömees, kes parandab ära su ratta, kui see tee peal katki on läinud.
  • Minu kool on 'rahvusvaheline' kool, nii et meil on eraldi ruumid ja tunnid õpilastele, kes ei räägi hollandi keelt (ISK tunnid).
  • Väga normaalne on võtta oma deodorant välja ja kasutada seda keset koridori teiste ees.
  • Iga hommik tuleb väga korralikult meelde jätta, kuhu sa oma ratta paned, sest kooli rattaparklas on vähemalt 800 ratast ja oma ratast on väga raske peale koolipäeva üles leida.
  • Ma olen VWO5 klassis,mis tähendab, et mu klassikaaslased on minuga sama vanad, aga kui ma Eestisse tagasi tulen, siis tuleb mul veel 3 pikka kooliaastat ette võtta, aga neil lõppeb järgmine aasta juba kool ära ja siis nad saavad kas ülikooli minna või kus iganes :).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar