Lehevaatamisi kokku

Dank je wel!

Hallo iederen,
Hier ben ik. In mijn eerste week in Nederland belfoode ik dat mijn laatste blog post is in Nederlands. Nu hier het is in mijn beste Nederlands wat kun ik praat.
Ik dacht altijd dat 1 jaar is lange tijd, maar deze jaar ging echt snel. Het was echt lijk gisteren als ik kwam in Nederland en nu ben ik terug in thuis.
Ik kwam 11.08.2018 in Nederland. Ik wist bijna niks over Nederland. Nu, 10 maand later kun ik zeg dat ik weet beste veel over Nederland. Nu ken ik Nederlandse traditsies en ik begrijp de taal. Ik weet ook hoe werkt ov-chipcard, welke spoor moet je nemen in Zwolle als je wil naar Hoogeveen reizen (spoor 13 ALTIJD), wat moet je doen als je bent de laat naar school en zo oon.
Ik had leuke klasgenoten (en ook ISK mensen) wie helped mij altijd met alles, ik ken de beste uitwisselingstudenten en ik had aardige gastgezin en mensen van tennis.
Ik had echt leuke tijd in Nederland!

Sommige highlights van deze jaar:

  • Nieuwjaarsduik
  • Paris
  • Disneyland
  • Kerst ontbijt met klas
  • Manon`s verijaardag ;)
  • Koningsdag
  • Praag met uitwisselingstudenten
  • Tulpen tuin
  • Werkweek
  • BBQ met klas
Wat heb ik gedaan en wat ga ik nu doen
Eerste ik had  mijn laatste uitwisseling camp in Duitsland (van 24.06 tot 28.06) waar ging alle uitwisselingstudenten van Europe (ongeveer 500 mensen). Het was echtecht leuk daar en wij hadden mooie zomerdaggen ook daar (ongeveer 36C elke dag) .  28.06 s`ochtends  vertrek ik van Duitsland naar Estland met een bus  (32 uur in de bus) en  29.06 was ik in Estland.
Nu ik werk in Tallinn Zoo cafe en in mijn vrije tijd doen ik met mijn vriendennen afspraken.
2.september ga ik naar school. Ik begin met eerste jaar van gymnasium wat duurt 3 jaar.

Btw van Nederland naar Estland is allein 2050km zo als jullie zijn of hebben plan komen naar Estland dan stuur mij een bericht en ik laten jullie zien beste plekken van estland :).

mijn klas
ISK

Uitwisselingstudenten


Tennis

VAN HARTE BEDANKT!
Dank je wel iedereen dat jullie hebben mijn uitwisseling jaar zo leuk gemaakt!
TOT ZO!
Groetjes,
Laura 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar